Jump to content

Our Partners
living the best life..

[Noutăți] - NOTELE PATCH-ULUI 13.17


RĂDUCU
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

Patch-ul 13.17 strălucește la fel de tare precum Bel'Veth, conducătoare cosmică!

Patch-ul de săptămâna aceasta are mai multe obiective. În primul rând, ne ocupăm de luptători, ale căror obiecte nu se ridică la înălțimea așteptărilor. Mai exact, avem modificări pentru abilitățile lui Aatrox, Hecarim, Vi și Xin Zhao, care folosesc deseori build-uri pentru campioni fragili, în locul unora axate pe daune și rezistență în egală măsură.

În al doilea rând, mărim puterea unora dintre obiectele pentru luptători. De acum, acestea oferă mai multă rezistență – luptătorii se vor putea baza pe ''Băutorul de sânge'', ''Spărgătorul de ritm'' și pe ''Lancea lui Shojin'' (pe care o modificăm semnificativ) pentru a obține rezistența de care au nevoie în luptele de echipă pe viață și pe moarte. După aceste buff-uri, ''Lancea lui Shojin'' ar trebui să devină o a doua alegere interesantă pentru luptătorii care obțin avantaje timpurii. În caz că l-ați ratat, discutăm mai pe larg despre acest subiect în articolul ''
Gânduri despre gameplay: 13.16'' (articol in engleză).

În al treilea rând, ne ocupăm de rezistența generală a campionilor și rezolvăm problemele celor care au pierdut multă rezistență în ultima vreme. Am modificat rezistența lui Yasuo și Yone după nerf-urile pentru ''Arcul nemuritor'' de anul acesta, iar acum e rândul Samirei să intre în rând cu lumea. Quinn și Akshan au început să folosească build-uri care-i fac fragili în ultima vreme, așa că și ei suferă schimbări. Dacă tot am adus vorba de ''Arcul nemuritor'', modificăm obiectele axate pe lovituri critice și furt de viață, astfel încât acesta să devină o opțiune mai atractivă în comparație cu ''Sabia sângeroasă''. În plus, venim cu nerf-uri pentru ''Vălul uniform'', astfel încât să-i aducem puterea la nivelul ''Blazonului solarilor de fier''. Per ansamblu, aceste schimbări ar trebui să mărească rezistența generală a campionilor, care a avut de suferit în ultima vreme.

Tot în acest patch revine și mult-așteptatul Magazin de esență albastră! Magazinul de esență va fi live timp de două săptămâni, începând cu 6 septembrie la 23:00 ora României. Nu uitați să vă cheltuiți esența albastră, deoarece îl vom închide pe 20 septembrie 2023 la 23:00 ora României. Dacă n-aveți prea multă esență, dar ați adunat în colecție o mulțime de frânturi de campioni, nu uitați să folosiți funcția de transformare în masă a acestora pe care am introdus-o în ultimul patch!

LOL_13.17_Patch-Highlights_TW_1920x1080_

Campioni

Aatrox.pngAatrox

Acum pasiva provoacă daune magice. Acum abilitatea de pe W provoacă daune magice.

 În momentul de față, cel mai frecvent folosit build pentru Aatrox este ''Amurgul lui Draktharr'' plus ''Dușmănia Seryldei'', ceea ce îl face extrem de fragil în luptele de echipă și riscant de jucat. Acum că pasiva și abilitatea de pe W provoacă daune magice, letalitatea și penetrarea armurii nu-i vor mări daunele sau auto-vindecarea la fel de mult, deoarece vindecarea se aplică după daunele diminuate. Acum că micșorăm costul de oportunitate al unor opțiuni pentru rezistență precum ''Băutorul de sânge'', ''Spărgătorul de ritm'' și ''Satârul negru'', Aatrox va putea fi jucat mai mult ca un titan și mai puțin ca un înaintaș/asasin. 

Aatrox_Passive.png Pasivă – Ipostaza îngerului morții

TIP DAUNE: fizice ⇒ magice

AatroxW.png W – Chemarea infernului

TIP DAUNE: fizice ⇒ magice

Akshan.pngAkshan

Primește mai multă viață și armură per nivel; primește mai puține daune din atac per nivel.

 Rezistența generală a campionilor (mai ales a celor fragili) a scăzut într-o oarecare măsură în ultimul an. Deși acum au o rezistență mai mare decât în patch-ul 12.9 (chiar înainte de actualizarea rezistenței campionilor de anul trecut), țintașii au pierdut cam jumătate din valorile primite în acel patch. Nu toți campionii sunt afectați de această modificare a rezistenței, dar aceasta i-a lovit mai mult pe unii decât pe alții. Akshan, Quinn și Samira primesc modificări în acest patch pentru a remedia problema, iar Yasuo și Yone le-au primit deja în cursul acestui an.

Akshan nu mai folosește build-urile axate pe rezistență și daune la impact cu ''Sfârșitul rațiunii'' și ''Arcul nemuritor''. Nu ne deranjează că s-a îndreptat către alte build-uri, dar luptele în care intră acum se termină foarte repede. Vrem să le prelungim un pic, astfel încât atât el, cât și adversarii săi, să aibă mai mult spațiu de manevră.

Schimbările pe care i le aducem sunt destul de mici. Acum că are mai puține daune de bază din atac, numărul multiplicatorilor de daune critice va scădea, iar valoarea relativă a daunelor la impact din ''Sabia regelui înfrânt'' și ''Sfârșitul rațiunii'' se va mări. 

Atribute de bază

INDICE CREȘTERE VIAȚĂ: 104 ⇒ 107

INDICE CREȘTERE ARMURĂ: 4,2 ⇒ 4,7

INDICE CREȘTERE DAUNE DIN ATAC: 3,5 ⇒ 3

Blitzcrank.pngBlitzcrank

Are mai multă viață de bază și rezistență la magie; scad viteza de atac de bază și raportul vitezei de atac. Am ajustat valoarea scutului din pasivă. Scade costul de mană pentru W; scade bonusul la viteza de atac din abilitate. Crește raportul AD al abilității de pe E; scade costul de mană al abilității; acum abilitatea nu mai provoacă daune bonus împotriva non-campionilor. Cresc daunele din pasiva lui R.

 Blitzcrank a fost mereu un campion destul de simplu de jucat. Este un aspect apreciat atât de noi, cât și de jucători, și unul pe care vrem să ne concentrăm atenția. În acest sens, am decis să anulăm schimbările de anul trecut cu care am încercat să-l ajutăm în junglă. De-a lungul anului trecut, am realizat că e greu ca Blitz să aibă succes pe ambele roluri. Chiar și când era viabil în junglă, jucătorii nu erau interesați să-l folosească pe această poziție. Pe viitor, îl vom echilibra în funcție de cea mai populară poziție pe care e jucat, adică cea de suport. 

Atribute de bază

VIAȚĂ DE BAZĂ: 633 ⇒ 650

REZISTENȚĂ LA MAGIE: 28 ⇒ 32

VITEZĂ DE ATAC DE BAZĂ: 0,65 ⇒ 0,625

RAPORT VITEZĂ DE ATAC: 0,7 ⇒ 0,625

Blitzcrank_ManaBarrier.png Pasivă – Barieră de mană

VALOARE SCUT: 15-45% (în funcție de nivel) din mana maximă ⇒ 30% din mana maximă

Overdrive.png W – Supraturație

COST DE MANĂ: 85 ⇒ 75

BONUS LA VITEZA DE ATAC: 30/43/56/69/82% ⇒ 30/40/50/60/70%

PowerFist.png E – Pumn energizat

DAUNE FIZICE BONUS: 75% daune din atac (+25% puterea abilităților) ⇒ 100% daune din atac (+25% puterea abilităților)

COST DE MANĂ: 40 ⇒ 25

eliminatDAUNE BONUS ÎMPOTRIVA NON-CAMPIONILOR: abilitatea de pe E nu mai provoacă 150% daune bonus din atac (+125% puterea abilităților) împotriva non-campionilor.

StaticField.png R – Câmp static

DAUNE PASIVĂ: 50/100/150 (+50% puterea abilităților) ⇒ 50/100/150 (+50% puterea abilităților) (+2% din mana maximă)

Elise.png Elise

Cresc daunele magice bonus și vindecarea din atacurile de bază îmbunătățite de pasivă. Crește durata amețirii din E.

 Chiar dacă Elise e regina-păianjen, în momentul de față clar nu domnește peste junglă. Puterea ei de a ucide monștri e mai mică decât a multor altor jungleri – îi ia mai mult timp să-i ucidă pe toți și termină traseul cu mai puțină viață, deci primul ei gank (unde ar trebui să exceleze) e mai slab decât ar trebui să fie. În plus, o ajustăm și în ultimele etape ale meciului, astfel încât să aibă un potențial ofensiv puternic când își pierde celelalte avantaje. 

ElisePassive.png Pasivă – Regina-păianjen

DAUNE MAGICE BONUS PENTRU ATACURILE DE BAZĂ: 10/20/30/40 (+20% puterea abilităților) ⇒ 12/22/32/42 (+20% puterea abilităților)

VINDECARE LA IMPACT DIN ATACURILE DE BAZĂ: 4/6/8/10 (+8% puterea abilităților) ⇒ 6/8/10/12 (+8% puterea abilităților)

EliseHumanE.png E – Cocon

DURATĂ AMEȚIRE: 1,6/1,7/1,8/1,9/2 secunde ⇒ 1,6/1,8/2/2,2/2,4 secunde

Gnar.pngGnar

Cresc daunele de bază din Q pentru Mega Gnar. Cresc daunele de bază din W pentru Mega Gnar.

 În momentul de față, Gnar nu prea are succes, nici pe lista de așteptare solo, nici pe scena profesionistă. Pentru a-i îmbunătăți faza pe culoare, mărim daunele de bază din Q și W pentru Mega Gnar, astfel încât să-și poată copleși adversarii și să profite mai des de pe urma schimburilor de lovituri. 

Gnar_Boulder_Toss.png Q – Aruncarea bolovanului (Mega Gnar)

DAUNE FIZICE: 25/70/115/160/205 (+140% daune din atac) ⇒ 45/90/135/180/225 (+140% daune din atac)

Gnar_Wallop.png W – Șoc (Mega Gnar)

DAUNE FIZICE: 25/55/85/115/145 (+100% daune din atac) ⇒ 45/75/105/135/165 (+100% daune din atac)

Hecarim.pngHecarim

Are mai multă mană de bază; crește regenerarea de bază a manei; își regenerează mai multă mană per nivel; primește mai puțină mană per nivel. Scade costul de mană pentru Q. Scade costul de mană pentru W; scade omni-vampirismul din abilitate.

 În momentul de față, build-urile lui Hecarim îl fac foarte fragil. Deși a început să cumpere ''Lancea lui Shojin'', încă depinde de ''Amurgul lui Draktharr'' și de ''Manamune''. În primul rând, încercăm să-l facem mai puțin dependent de ''Manamune''. Dacă va continua s-o cumpere, îi va oferi mai puține daune. Dacă n-o va cumpăra, problemele lui cu mana nu vor mai fi la fel de grave ca înainte. Acum că nu mai trebuie să se bazeze atât de mult pe ''Manamune'', va putea să cumpere și alte obiecte pentru luptători.

În al doilea rând, cel mai bun obiect pentru Hecarim din acest moment este ''Lancea lui Shojin'', care primește buff-uri în patch-ul de față. Credem că puterea lui va crește considerabil de pe urma modificărilor de sistem, așa că-i dăm din timp un nerf pentru auto-vindecare. Va recupera această diferență cu viața bonus pe care o primește din celelalte obiecte, dar vom face orice modificări ulterioare necesare pentru a ne asigura că are un nivel decent de putere. 

Atribute de bază

MANĂ DE BAZĂ: 277 ⇒ 280

INDICE CREȘTERE MANĂ: 60 ⇒ 40

REGENERARE DE BAZĂ A MANEI: 6,5 ⇒ 7

INDICE CREȘTERE REGENERARE MANĂ: 0,6 ⇒ 0,8

HecarimRapidSlash.png Q – Furia

COST DE MANĂ: 30 la toate nivelurile ⇒ 28/26/24/22/20

HecarimW.png W – Spiritul groazei

COST DE MANĂ: 50/60/70/80/90 ⇒ 50/55/60/65/70

OMNI-VAMPIRISM: 25% (+2% din 100 daune bonus din atac) din daunele provocate ⇒ 20% din daunele provocate (notă: acestea sunt daunele diminuate, la fel ca înainte)

Kayn.pngKayn

Scade raportul AD pentru W.

 Kayn e o teroare de ceva vreme încoace, așa că îi reducem semnificativ nivelul de putere. În momentul de față, asasinul din umbră e mai puternic decât forma sa de darkin, mai ales la nivelurile mai mari de îndemânare. Drept urmare, nerf-urile îl vor afecta mai mult pe asasinul din umbră. Abilitatea lui de pe W nu prea poate fi contracarată de adversarii săi, așa că îi reducem puterea pentru a elimina frustrările legate de hărțuiri și pentru a ne atinge scopurile pentru ambele forme. 

KaynW.png W – Tăiș neîmblânzit

DAUNE FIZICE: 90/135/180/225/270 (+130% daune bonus din atac) ⇒ 85/130/175/220/265 (+110% daune bonus din atac)

Modificare calitativă

TRANSFORMARE NOUĂ, VIAȚĂ ȘI MANĂ NOI: acum Kayn își reface complet viața și mana atunci când se transformă în asasinul din umbră sau în ucigașul darkin (notă: caracteristica este dezactivată în ARAM).

Khazix.pngKha'Zix

Scade raportul AD pentru Q.

 Nu doar Kayn, ci și Kha'Zix se descurcă prea bine de câteva luni încoace. Drept urmare, primește un nerf minor pentru Q. Nu modificăm puterea de hărțuire din ''Spinul Vidului'', deoarece jucătorii se pot ascunde în spatele minionilor sau a coechipierilor pentru a evita abilitatea. În schimb, îi reducem puterea atunci când se aruncă cu totul în luptă. Va provoca în continuare suficiente daune, dar nu va mai fi atât de opresiv atunci când are un avantaj în aur. 

KhazixQ.png Q – Gustă-le frica

DAUNE FIZICE: 70/95/120/145/170 (+115% daune bonus din atac) ⇒ 70/95/120/145/170 (+110% daune bonus din atac)

Kindred.pngKindred

Scad încetinirea și daunele procentuale în funcție de viața lipsă din E.

 În ciuda eforturilor noastre, Kindred continuă să domine pe lista de așteptare solo la nivelurile înalte de joc. De această dată, îi reducem puterea gank-urilor, o schimbare de care se vor bucura toți adversarii săi. În plus, acum că provoacă mai puține daune de bază, Kindred va începe să cumpere obiecte care oferă daune în locul celor pentru rezistență (''Gheara lui Sterak'', de exemplu). 

KindredEWrapper.png E – Inima cât un purice

DAUNE FIZICE: 80/100/120/140/160 (+80% daune bonus din atac) (+8% (+0,5% per însemn) din viața lipsă a țintei) ⇒ 80/100/120/140/160 (+80% daune bonus din atac) (+5% (+0,5% per însemn) din viața lipsă a țintei)

ÎNCETINIRE: 50% (+5% per 100 puterea abilităților) timp de 1 secundă ⇒ 30% (+5% per 100 puterea abilităților) timp de 1 secundă

Lux.pngLux

Scade regenerarea de bază a manei. Cresc daunele pasivei. Timpul de reactivare al lui Q se reduce acum odată cu punctele investite în abilitate. Scad daunele de bază din E.

 În acest patch, încercăm să mărim daunele lui Lux pe culoarul de mijloc fără a-i afecta prea mult rolul de suport. În acest sens, am pregătit câteva nerf-uri pentru regenerarea manei, compensate de o reducere progresivă a timpului de reactivare pentru Q și un buff la daunele din pasivă. După aceste schimbări, jucătorii care știu să joace cu Lux vor avea mai multe ocazii să facă valuri (de lumină) în Rift. 

Atribute de bază

REGENERARE DE BAZĂ A MANEI: 8 ⇒ 7

LuxIlluminatingFraulein.png Pasivă – Iluminare

DAUNE MAGICE: 20-190 (în funcție de nivel) (+20% puterea abilităților) ⇒ 30-200 (în funcție de nivel) (+25% puterea abilităților)

LuxLightBinding.png Q – Capcană de lumină

TIMP DE REACTIVARE: 11 secunde la toate nivelurile ⇒ 11/10,5/10/9,5/9 secunde

LuxLightStrikeKugel.png E – Singularitate translucidă

DAUNE MAGICE: 70/120/170/220/270 (+80% puterea abilităților) ⇒ 65/115/165/215/265 (+80% puterea abilităților)

Naafiri.pngNaafiri

Are mai puțină viață de bază. Crește timpul de reactivare al pasivei; acum câinii din haită suferă daune bonus din atacurile melee. Scad daunele și vindecarea din Q. Scad daunele din E.

 Chiar și după nerf-urile din ultimul patch, Naafiri continuă să fie prea puternică. De această dată, încercăm să reducem disponibilitatea câinilor din haită. După această schimbare, uciderea lor pe culoar va fi o strategie mai viabilă, care le va oferi adversarilor mai mult spațiu de manevră și o va forța pe Naafiri să îi protejeze mai mult. În plus, de acum campionii melee vor putea ucide mai ușor câinii din haită, o schimbare care compensează faptul că lui Naafiri îi e mult mai ușor să-i lovească de două ori cu Q țintele melee.

Continuând pe aceeași notă, reducem rezistența și potențialul de hărțuire din Q2, dar nu-i modificăm pragul de executare. Încă merită să riscați pentru a lovi de două ori cu Q, dar recompensele obținute de pe urma țintelor cu viață multă nu vor mai fi la fel de mari ca înainte. 

Atribute de bază

VIAȚĂ DE BAZĂ: 650 ⇒ 635

Icons_Naafiri_P.Naafiri.png Pasivă – Suntem mai mulți

TIMP DE REACTIVARE: 25-10 secunde (în funcție de nivel) ⇒ 30-15 secunde (în funcție de nivel)

nouCULCAT!: acum câinii din haita lui Naafiri suferă 100% daune bonus din atacurile melee.

NaafiriQ.png Q – Pumnale darkin

DAUNE MINIME LA REFOLOSIRE: 35/50/65/80/95 (+70% daune bonus din atac) ⇒ 30/45/60/75/90 (+40% daune bonus din atac)

DAUNE MAXIME LA REFOLOSIRE: 70/100/130/160/190 (+70% daune bonus din atac) ⇒ 60/90/100/130/180 (+70% daune bonus din atac)

VINDECARE LA REFOLOSIRE: 45/65/85/105/125 (+40% daune bonus din atac) ⇒ 45/60/75/90/105 (+40% daune bonus din atac)

NaafiriE.png E – Măcelărește-i

DAUNE FIZICE DIN NĂPUSTIRE: 35/50/65/80/95 (+60% daune bonus din atac) ⇒ 35/50/65/80/95 (+50% daune bonus din atac)

DAUNE FIZICE DIN FURTUNA DE TĂIȘURI: 65/100/135/170/205 (+90% daune bonus din atac) ⇒ 65/100/135/170/205 (+80% daune bonus din atac)

Orianna.pngOrianna

Primește mai multă viață per nivel. Cresc daunele de bază din W.

 Orianna și-a cam ieșit din ritm în ultima vreme, mai ales la mijlocul jocului, când puterea ei crește brusc. Vrem să-i menținem slăbiciunile de la începutul jocului, dar și să-i mărim nivelul maxim de putere și recompensele pentru momentele în care reușește să-și lovească des inamicii cu abilitatea de pe W. 

Atribute de bază

INDICE CREȘTERE VIAȚĂ: 105 ⇒ 110

OrianaDissonanceCommand.png W – Comandă: Disonanță

DAUNE MAGICE: 60/105/150/195/240 (+70% puterea abilităților) ⇒ 70/120/170/220/270 (+70% puterea abilităților)

Quinn.pngQuinn

Primește mai multă viață per nivel. Scad daunele de bază din Q. Scad daunele de bază din E.

 Mai sus (consultați paragraful despre Akshan) am menționat că rezistența mai multor campioni a scăzut considerabil de-a lungul ultimului an. Quinn e unul din acești campioni – a trecut de la build-urile de înaintaș (''Sfârșitul rațiunii'', ''Sabia regelui înfrânt'', fosta ''Sabie sângeroasă'') la cele pur ofensive, alegând deseori opțiuni de letalitate.

Vrem să-i domolim tiparul de luptă și s-o facem mai dependentă de viteza de atac în detrimentul daunelor bruște. În plus, vrem să aibă suficientă rezistență de bază pentru a nu fi ucisă dintr-o singură lovitură atunci când inamicul reușește să se apropie de ea. 

Atribute de bază

INDICE CREȘTERE VIAȚĂ: 99 ⇒ 107

QuinnQ.png Q – Atac orbitor

DAUNE FIZICE: 20/45/70/95/120 (+80/90/100/110/120% daune din atac) (+50% puterea abilităților) ⇒ 20/40/60/80/100 (+80/90/100/110/120% daune din atac) (+50% puterea abilităților)

QuinnE.png E – Boltă

DAUNE FIZICE: 40/70/100/130/160 (+20% daune bonus din atac) ⇒ 40/65/90/115/140 (+20% daune bonus din atac)

Samira.pngSamira

Are mai multă viață de bază.

 Samira e ultima pe lista campionilor a căror rezistență a scăzut mult în ultima vreme. Acum că nu mai poate cumpăra devreme ''Arcul nemuritor'', fragilitatea ei s-a accentuat mult. E normal ca stilul ei de joc axat pe asasinate multiple și pe resetări să fie riscant, iar dacă vrea să renunțe la daune pentru a cumpăra ''Arcul nemuritor'' ca al doilea obiect, noi nu-i vom sta în cale. Pe de altă parte, vrem să-i mărim puțin rezistența de bază, astfel încât să fie mai în siguranță de-a lungul fazelor agresive de la începutul jocului. 

Atribute de bază

VIAȚĂ DE BAZĂ: 600 ⇒ 630

Tryndamere.pngTryndamere

Crește raza de atac. Scad daunele din atac.

 Tryndamere nu prea a mai reușit să semene frică în inimile adversarilor, așa că încercăm să-i mărim puterea pentru a-l aduce la nivelul campionilor melee lansați mai recent. Mai mulți înaintași melee au o rază de atac de 175 de unități (Trundle, Master Yi, Darius etc.), deci schimbarea va fi intuitivă pentru jucători. Pe de altă parte, știm că mărirea razei de atac cu 50 de unități e o schimbare importantă, așa că-i dăm din timp un nerf la daunele de bază, care ar trebui să-l împiedice să obțină avantaje atunci când se aruncă cu totul în luptă la nivelurile 1 și 2. Acestea fiind zise, îl vom ține sub observație după această actualizare și vom face orice modificare necesară. 

Atribute de bază

RAZĂ DE ATAC: 125 ⇒ 175

DAUNE DIN ATAC: 72 ⇒ 68

TwistedFate.pngTwisted Fate

Cresc daunele din Q.

 Twisted Fate nu se descurcă prea bine pe lista de așteptare solo, iar pe scena profesionistă e ales destul de rar, așa că vrem să-i oferim câteva atuuri. Buff-ul de mai jos mărește puterea individuală a abilităților lui TF (se bazează mult pe abilitatea de pe Q, iar aceasta va provoca mai multe daune), în special în ultimele faze ale meciului, când nu se mai poate apropia de inamici atât de ușor ca înainte. Gata cu meme-urile cu cartea galbenă! De acum, Twisted Fate poate să-și hărțuiască adversarii! 

WildCards.png Q – Jokeri

DAUNE MAGICE: 60/100/140/180/220 (+80% puterea abilităților) ⇒ 60/100/140/180/220 (+90% puterea abilităților)

Vex.pngVex

Cresc daunele de bază din Q. Scade timpul de reactivare pentru W.

 În ultima vreme, Vex e chiar mai mohorâtă decât de obicei, așa că încercăm s-o înveselim puțin (dar nu prea mult). De această dată, încercăm să mărim puterea abilităților pe care le alege prima oară fără s-o facem de neînvins în confruntările facile. Pe de altă parte, nu-i afectăm capacitatea împotriva țintelor care se năpustesc, deoarece la acest capitol se descurcă bine. 

VexQ.png Q – Mistral tăios

DAUNE MAGICE: 60/105/150/195/240 (+70% puterea abilităților) ⇒ 70/115/160/205/250 (+70% puterea abilităților)

VexW.png W – Spațiu personal

TIMP DE REACTIVARE: 20/18/16/14/12 secunde ⇒ 16/15/14/13/12 secunde

Vi.pngVi

Scade puterea în funcție de viață a scutului din pasivă. Abilitatea de pe W reduce mai mult timpul de reactivare al pasivei. Scade timpul de reactivare pentru E. Scad daunele din R.

 Vi e unul din campionii care au suferit multe modificări de echilibrare anul acesta. În momentul de față, e foarte slabă pe lista de așteptare solo, iar nerf-urile din patch-ul 13.13 i-au redus semnificativ prezența pe scena profesionistă. Încercăm s-o îndemnăm să folosească mai mult build-uri de luptători și mai puțin build-uri destinate exclusiv tancurilor sau asasinilor. Mărim valoarea atacurilor ei de bază și a abilității de pe W ca unelte de absorbire a daunelor.

După schimbarea pentru E, punctele investite în abilitate nu vor mai fi la fel de importante ca înainte, iar jucătorii le vor putea pune în abilitatea de pe W. În plus, nerf-ul pentru supremă ar trebui să aibă un impact un pic mai mare pe scena profesionistă decât pe lista de așteptare solo. 

ViPassive.png Pasivă – Scut exploziv

VALOARE SCUT: 10% din viața maximă a lui Vi ⇒ 12% din viața maximă a lui Vi

ViW.png W – Lovituri de șoc

REDUCERE TIMP DE REACTIVARE PASIVĂ: 3 secunde ⇒ 4 secunde

ViE.png E – Forță necruțătoare

TIMP DE REACTIVARE: 14/12,5/11/9,5/8 secunde ⇒ 12/11/10/9/8 secunde

ViR.png R – Oprește-te!

DAUNE FIZICE: 150/325/500 (+110% daune bonus din atac) ⇒ 150/275/400 (+90% daune bonus din atac)

Xerath.pngXerath

Scade regenerarea de bază a manei. Crește timpul de reactivare rambursat de pasivă la uciderea unei unități. Crește costul de mană pentru W.

 În momentul de față, Xerath se descurcă foarte bine pe rolul de suport în lista de așteptare solo, reușind să-și hărțuiască adversarii până sunt nevoiți să se întoarcă în bază. Deși buff-urile din patch-ul 13.14 au avut un impact semnificativ asupra performanțelor sale de pe mijloc, i-au mărit procentajul victoriilor și pe rolul de suport (unde era deja destul de puternic). Ținând cont că pe mijloc are o putere rezonabilă, îi reducem accesul la mană, în special pentru rolul de suport. 

Atribute de bază

REGENERARE DE BAZĂ A MANEI: 8 ⇒ 6,85

Xerath_Passive1.png Pasivă – Val de mană

TIMP DE REACTIVARE RAMBURSAT LA UCIDEREA UNEI UNITĂȚI: 2 secunde ⇒ 2,5 secunde

XerathArcaneBarrage2.png E – Ochiul distrugerii

COST DE MANĂ: 70/80/90/100/110 ⇒ 80/90/100/110/120

XinZhao.pngXin Zhao

Am ajustat vindecarea din pasivă.

 De obicei, jucătorii de Xin Zhao folosesc build-uri de luptători și cumpără obiecte precum ''Eclipsă'' și ''Sabia regelui înfrânt''. Nu avem nicio problemă cu treaba asta, dar vrem să ne asigurăm că poate profita și de pe urma unor obiecte ca ''Forța treimii'' și ''Satârul negru''. Acum că are un raport pentru viața refăcută, va evita mai des obiectele pur ofensive precum ''Recuperatorul'' și ''Hoțul de esență'' și va putea alege mai ușor obiecte pentru rezistență. 

Conform calculelor, schimbarea pentru ''Voință legendară'' este un buff atunci când Xin nu are niciun obiect, un nerf dacă are doar obiecte pentru daune din atac și niciunul pentru viață și un buff atunci când are măcar un obiect hibrid de rezistență precum ''Forța treimii'', ''Băutorul de sânge'' sau ''Satârul negru''.

XinZhaoP.png Pasivă – Voință legendară

VINDECARE LA AL TREILEA CUMUL: 6-74 (în funcție de nivel) (+10% daune din atac) (+65% puterea abilităților) ⇒ 3/3,5/4% (la nivelurile 1/6/11) (+65% puterea abilităților) din viața maximă

Zoe.pngZoe

Crește regenerarea de bază a vieții. Abilitatea de pe E reduce mai multă rezistență la magie.

 Cu ocazia acestui patch, vrem să-i oferim lui Zoe câteva unelte prin care s-o facem mai ușor de jucat. Eliminăm raportul progresiv pentru reducerea rezistenței la magie, deoarece oricum nu făcea mai nimic înainte de creșterea rezistențelor. Ținând cont că Zoe e un campion foarte fragil, care trebuie să se apropie de inamici pentru a face schimburi rezonabile, îi mărim regenerarea de bază a vieții. După această schimbare, va putea face schimburi mai consecvente pe culoar. 

Atribute de bază

REGENERARE DE BAZĂ A VIEȚII: 6,5 ⇒ 7,5

ZoeE.png E – Balonaș buclucaș

REDUCERE REZISTENȚĂ LA MAGIE: 20/22,5/25/27,5/30% ⇒ 30% la toate nivelurile

Obiecte

3072_Fighter_T3_Bloodthirster.pngSabia sângeroasă

 ''Sabia sângeroasă'' e un pic prea puternică atunci când e cumpărată de jucătorii aflați în avantaj. A dovedit că se află într-o situație bună și ne bucurăm că jucătorii nu pot obține ușor două scuturi cu același build, dar vrem să-i facem o schimbare minoră. Modificarea de mai jos o va aduce mai aproape de ''Concentrare deplină'', ceea ce va crește consecvența, pentru că aceste efecte apar și dispar în același timp. 

GHIFTUIRE – VIAȚĂ NECESARĂ PENTRU DAUNELE BONUS DIN ATAC: peste 50% viață ⇒ peste 70% viață

6691_Assassin_T4_DuskbladeOfDraktharr.pnAmurgul lui Draktharr

 În acest patch, încercăm să aducem pasiva ''Amurgului'' la nivelul celorlalte efecte imposibil de țintit (cu excepția loviturilor din partea turnurilor). După această schimbare, interacțiunile cu aceste efecte vor fi puțin mai intuitive pentru jucători. În plus, eliminăm imunitatea la daune din pasivă – dacă un jucător e cât pe ce să obțină un asasinat garantat cu ''Igniție'', ar trebui să îl primească, nu să îl piardă din cauza ''Amurgului lui Draktharr''. 

eliminatO MICĂ ALINIERE: acum pasiva ''Vânător de noapte'' funcționează la fel ca celelalte efecte imposibil de țintit. ''Amurgul lui Draktharr'' nu blochează atacurile turnurilor, la fel ca înainte.

eliminatALUNECOS, NU INVINCIBIL: acum deținătorul nu mai este imun la daune cât timp este imposibil de țintit.

nouȘI TOTUȘI ALUNECOS: acum distruge proiectilele din partea tuturor țintelor (cu excepția turnurilor) la declanșare.

120821_Evenshroud.pngVăl uniform

 ''Vălul uniform'' este un obiect mitic pentru tancuri atât de puternic, încât e cumpărat și de alte clase de campioni. Prețul, atributele oferite și rețeta sunt identice cu cele ale ''Blazonului solarilor de fier'', deci pasiva sa unică trebuie să fie de vină pentru performanțele sale incredibile! Evrika! 

AMPLIFICARE DAUNE DIN ''SCÂNTEIERE'': 10% ⇒ 7%

6630_Fighter_T4_GoreDrinker.pngBăutor de sânge

 ''Băutorul de sânge'' ar trebui să fie un obiect exclusiv pentru luptătorii care se axează în principal pe rezistență. Este destinat luptătorilor care vor cu orice preț să supraviețuiască cât mai mult posibil, deci modificarea rețetei și a rezistenței pe care o oferă ar trebui să-i mărească puterea. 

REȚETĂ: ''Bici din Ironspike'' + ''Ciocanul de război al lui Caulfield'' + ''Nestemată înflăcărată'' ⇒ ''Bici din Ironspike'' + ''Ciocan de lemn'' + ''Nestemată înflăcărată'' (notă: costul total rămâne neschimbat)

VIAȚĂ: 300 ⇒ 400

6673_Marksman_T4_ImmortalShieldbow.pngArc nemuritor

 Deși ''Arcul nemuritor'' e un pic cam slab în momentul de față, ne bucurăm că nu mai e un obiect potrivit pentru prima achiziție, deoarece diminuează importanța interacțiunii dintre campioni pe culoare. Acestea fiind zise, dacă jucătorii și-l doresc ca al doilea obiect, sunt nevoiți să amâne achiziția unor opțiuni valoroase (''Sabia infinitului'', ''Forța vijeliei'' sau ''Tăișurile din Navori''), adică renunță la niște oportunități importante. Nu ne deranjează că jucătorii sunt nevoiți să ia această decizie, așa că mărim valoarea scutului inițial pentru a face obiectul atractiv ceva mai devreme ca înainte. Per ansamblu, ne-ar plăcea ca jucătorii să pună pe picior de egalitate ''Arcul nemuritor'' și ''Sabia sângeroasă'' ca obiecte pentru lovituri critice și furt de viață. 

SCUT DIN ''LINIA VIEȚII'': 215-500 (la nivelurile 11-18) ⇒ 290-500 (la nivelurile 11-18)

111522_Patch_12_22_Notes_Spear_of_ShojinLancea lui Shojin

 În acest patch, vrem să transformăm ''Lancea lui Shojin'' într-un obiect capabil pentru luptători. În plus, de acum obiectul va oferi mai multe atribute, astfel încât să fie ales de mai mulți jucători, iar pasiva sa unică va primi buff-uri semnificative înainte de pragul de patru obiecte. Credem că unii campioni (precum Hecarim și Jax) vor profita mult de pe urma acestui buff, și că obiectul va deveni atractiv și pentru noi potențiali utilizatori. Îi vom face orice schimbare necesară de echilibrare, dar credem că mai mulți luptători ar trebui să cumpere obiecte care le oferă 500 viață și că modificările de mai jos sunt benefice pentru joc la modul general. 

REȚETĂ: ''Ciocanul de război al lui Caulfield'' + ''Sabia forței brute'' + ''Nestemată înflăcărată'' ⇒ ''Ciocanul de război al lui Caulfield'' + ''Târnăcop'' + ''Nestemată înflăcărată''

COST DE COMBINARE: 100 aur ⇒ 525 aur (notă: costul total al obiectului rămâne neschimbat)

DAUNE DIN ATAC: 65 ⇒ 60

VIAȚĂ: 350 ⇒ 500

FORȚA DRAGONULUI: 8 (+8% daune bonus din atac) rapiditatea abilităților pentru campionii melee / 6 (+6% daune bonus din atac) rapiditatea abilităților pentru campionii de distanță ⇒ 16 (+4% daune bonus din atac) rapiditatea abilităților pentru campionii melee / 12 (+3% daune bonus din atac) rapiditatea abilităților pentru campionii de distanță (notă: schimbarea constituie un buff înainte de atingerea pragului de 200 daune bonus din atac)

3087_Statikk_Shiv.SRT13_10.pngCuțit electrostatic

 În patch-ul 13.10, am adăugat un raport AP pentru ''Cuțitul electrostatic'' pentru a crea un alt obiect hibrid, potrivit pentru campionii axați pe atacuri de bază și cu rapoarte AP (cam cum erau ''Dintele lui Nashor'' și ''Spada furiei lui Guinsoo'' pe vremuri). Pentru mulți campioni cu build-uri hibride (Kai'Sa, Varus), această schimbare a avut un efect rezonabil. Pe de altă parte, pentru LeBlanc, obiectul a devenit esențial, chiar și după nerf-urile la interacțiunea cu ''Recoltă nocturnă''. Drept urmare, trebuie să mai reducem un pic sinergia ''Cuțitului electrostatic'' cu build-urile AP. 

DAUNE BONUS ÎMPOTRIVA CAMPIONILOR: 100-180 (în funcție de nivel) (+30% puterea abilităților) ⇒ 100-180 (în funcție de nivel) (+15% puterea abilităților)

6631_Fighter_T4_StrideBreaker.pngSpărgătorul de ritm

 Obiectul e destul de puternic, dar n-are suficienți utilizatori de bază care să-l poată folosi eficient în starea lui actuală. După buff-ul minor de mai jos, va oferi mai multe daune, dar mai puțină rezistență decât ''Băutorul de sânge''. Pe de altă parte, va oferi mult mai multă rezistență decât ''Forța treimii'' ca opțiune pentru viteză de atac. 

VIAȚĂ: 300 ⇒ 375

Rune

082923_Futures_Market.pngInvestiții de viitor

 Runa ''Investiții de viitor'' e pur și simplu prea puternică, fiind aleasă des pentru junglă (mai mult decât pentru celelalte roluri). Schimbarea de mai jos are scopul de a echilibra opțiunile pentru rune și de a-i micșora puțin puterea în junglă. 

LIMITĂ DATORIE: începe la 145 aur +5 pe minut ⇒ începe la 100 aur +8 pe minut (notă: schimbarea reprezintă un buff începând cu minutul 18 de joc)

Sisteme

EXPERIENȚA DE REVENIRE

 

 În mare, experiența de revenire din junglă funcționează așa cum trebuie, dar au apărut anumite cazuri neobișnuite în care inamicul nu pare suficient de dezavantajat încât să o primească. Asta se întâmplă în principal din cauza rotunjirii aplicate calculului nivelului mediu. În unele cazuri, jucătorii aveau doar cu puțin peste două niveluri în minus față de medie, iar sistemul le rotunjea la trei, declanșând experiența de revenire. Drept urmare, modificăm sistemul de rotunjire pentru a rezolva o mare parte din aceste cazuri rare. După această schimbare, junglerul inamic nu-și va mai putea reveni atunci când n-are dreptul să o facă. 

RĂBDAREA DRAGONILOR

 

 Începând cu acest patch, toți dragonii au o bară de răbdare! La fel ca celelalte obiective, de acum dragonii vor avea un indicator vizual pentru raza de agresivitate; dacă dragonul ajunge în afara acestei raze, bara sa de răbdare va începe să scadă. Sperăm că după această schimbare, raza dragonilor va fi mai clară pentru jucătorii care nu-s așa de obișnuiți cu ei, iar experiența interacțiunii cu dragonii va fi mai consecventă.

N-am putut să implementăm bara de răbdare și indicatorul pentru raza de agresivitate decât reconstruind de la zero AI-ul dragonilor, așa că aceștia se vor comporta un pic diferit față de cum erați obișnuiți. Mai exact, de acum dragonii nu vor mai face sărituri în mijlocul luptelor, iar raza lor de agresivitate va fi un pic altfel decât era înainte. 

nouDRAGONI NERĂBDĂTORI: acum toți dragonii au o bară de răbdare și un indicator pentru raza de agresivitate.

Actualizări pentru ARAM

BUFF-URI

Anivia: 100% daune suferite ⇒ 95% daune suferite

Gnar: 0 viteză de atac totală bonus ⇒ 2,5% viteză de atac totală bonus

Kennen: 100% daune provocate ⇒ 105% daune provocate

Trundle: 95% putere vindecare ⇒ 100% putere vindecare

Zilean: 0 rapiditatea abilităților ⇒ 10 rapiditatea abilităților

NERF-URI

Brand: 0 rapiditatea abilităților ⇒ -10 rapiditatea abilităților

Kayle: 103% daune suferite ⇒ 105% daune suferite

Maokai: 105% daune suferite ⇒ 110% daune suferite

Nasus: 105% daune suferite ⇒ 110% daune suferite

Samira: 100% daune suferite ⇒ 105% daune suferite

Tryndamere: 115% daune provocate ⇒ 110% daune provocate

Vladimir: 100% putere vindecare ⇒ 90% putere vindecare

ELIMINĂRI DE BUG-URI

Am eliminat un bug din cauza căruia Viego putea face cumpărături în Abisul Urletelor după ce-și folosea pasiva, ''Dominația suveranului'', pentru a poseda un adversar.

Magazinul de esență

 Magazinul de esență albastră s-a întors! Începând cu 6 septembrie la 23:00 ora României, vă veți putea cheltui esența albastră pe skin-uri Chroma, accesorii și multe altele! Magazinul va rămâne deschis până pe 20 septembrie la 23:00 ora României – nu uitați să-i treceți pragul! 

Iconițe noi cu ilustrațiile campionilor

 Cu ocazia acestui patch, vom lansa iconițe cu ilustrații pentru 164 de campioni! Aceste iconițe vor putea fi cumpărate direct din magazin pentru 250 RP fiecare. 

Eliminări de bug-uri și modificări calitative

MODIFICĂRI CALITATIVE

Acum fereastra chat-ului din lobby are substituenți pentru text și fonturi și culori noi care-i vor mări vizibilitatea.

Dacă jucătorul apasă acum ''Enter'' în lobby, va putea să scrie un mesaj în chat.

Acum există deosebiri vizuale între rol și descrierea rolului.

Am îmbunătățit semnificativ performanța paginii cu clasamenele ranked din clientul LoL. Acum pagina ar trebui să se încarce mult mai repede, iar jucătorii vor putea derula lista cu o ușurință mult mai mare ca înainte.

ELIMINĂRI DE BUG-URI

Am eliminat un bug din cauza căruia animația cu fulgul de zăpadă a ''Inimii înghețate'' era redată deasupra non-campionilor.

Am eliminat un bug din cauza căruia ''Vindecarea'' nu-i oferea viteză de mișcare aliatului vindecat.

Dacă aruncarea în sus din abilitatea lui Sett de pe R, ''Marele finiș'', era blocată de un scut anti-vrăji, aceasta suprima țintele pe o durată mai lungă decât în mod normal; am rezolvat problema.

Am eliminat un bug din cauza căruia numele ''Manechinului de antrenament'' era afișat drept ''Necunoscut'' în platforma de antrenament.

Am eliminat un bug din cauza căruia abilitatea lui Draven de pe R, ''Răzbunarea călăului'', folosea efecte sonore incorecte la lansare și revenire.

Am eliminat un bug din cauza căruia animația abilității Taliyei de pe R, ''Zidul țesătoarei'', era redată cu o viteză mai mică decât în mod normal.

Am eliminat un bug din cauza căruia Camille își putea folosi pasiva, ''Defensivă strategică'', pentru a afla dacă Neeko era deghizată.

Am eliminat un bug din cauza căruia Aery oferea viziune atunci când se îndrepta înapoi către bază.

Am eliminat un bug din cauza căruia efectele CC ale abilității lui Sylas de pe E, ''Răpire'', nu aveau durata corespunzătoare împotriva inamicilor.

Am eliminat un bug din cauza căruia animația ochiului abilității lui Twisted Fate de pe R, ''Destin'', dura mai mult decât în mod normal.

Am eliminat un bug din cauza căruia gărzile dispăreau dacă erau date la o parte de monștrii epici.

Am eliminat un bug din cauza căruia campionii erau dezvăluiți de ''Prisma oracolului'' dacă se năpusteau exact în locul în care era poziționată garda.

Am eliminat un bug din cauza căruia ''Fântâna vieții'' nu declanșa pasiva lui Lucian, ''Scânteiere''.

Am eliminat un bug din cauza căruia abilitatea Lissandrei de pe Q, ''Ciob de gheață pură'', se anula dacă Lissandra era lovită cu efecte CC pe durata folosirii.

ELIMINĂRI DE BUG-URI PENTRU SKIN-URI

Am eliminat un bug din cauza căruia modelul lui Nautilus noapte de groază se mișca neintenționat în momentul folosirii abilității de pe Q, ''Linie de dragare''.

Am eliminat un bug din cauza căruia overlay-ul lui Jhin din Pergamentele Shan Hai nu pulsa.

Am eliminat un bug din cauza căruia replicile la declanșare pentru abilitatea lui Jhin cosmos întunecat de pe R, ''Punct culminant'' și pentru pasivă, ''Șoaptă'', nu erau redate.

Am eliminat un bug din cauza căruia partea inferioară a modelului lui PROIECT: Zed nu se mai mișca dacă acesta executa atacuri care declanșau pasiva, ''Dispreț față de cei slabi''.

Am eliminat un bug din cauza căruia fumul din timpul ''Rechemării'' lui Kayle, spaima dragonilor, avea o formă dreptunghiulară.

Am eliminat un bug din cauza căruia efectele vizuale suprapuse ale Sonei PsyOps nu erau redate în mod corect în momentul în care pasiva, ''Acordul forței'', era pregătită.

Dacă Soraka din Cafeneaua adorabilă lovea un inamic cu abilitatea de pe Q, ''Chemarea stelelor'', efectele vizuale ale abilității care indică bonusul la viteza de mișcare nu erau redate; am rezolvat problema.

Am eliminat un bug din cauza căruia iconița din HUD-ul Sonei, călătorie eternă (Prestigiu), avea ilustrația variantei normale a skin-ului Sona, călătorie eternă.

Am eliminat un bug din cauza căruia iconița tabelei de marcaj și a mini-hărții Sonei, călătorie eternă nu reflecta schimbările ilustrației modelului de bază al lui Kayle de la nivelul 11.

Am eliminat un bug din cauza căruia efectele vizuale ale abilității lui Jax al regatelor Mecha de pe E, ''Contraatac'', nu mai dispăreau după ce acesta evita mai multe lovituri cu o singură folosire a abilității.

Am eliminat un bug din cauza căruia skin-ul Caitlyn undă-de-foc (și variantele sale Chroma) nu avea efecte vizuale pentru indicatorul din momentul pregătirii pasivei, ''Punct ochit, punct lovit''.

ELIMINĂRI DE BUG-URI PENTRU ARENĂ

Am eliminat un bug din cauza căruia augmentarea ''Evocare'' nu era afectată de rapiditatea vrăjilor de invocator.

Am eliminat un bug din cauza căruia pasiva mitică a ''Tăișurilor din Navori'' nu oferea daune din atac suplimentare pentru obiectele legendare.

Skin-uri și Chroma viitoare

082923_Cosmic_Matriarch_BelVeth_Splash.j

082923_Cosmic_Paladin_Nautilus_Splash.jp

082923_Cosmic_Paladin_Sion_Splash.jpg

082923_Cosmic_Paladin_Nunu_and_Willump_S

082923_Dark_Cosmic_Erasure_Jhin_Splash.j

SURSA: LEAGUE OF LEGENDS

Link to comment
Share on other sites

  • REFLX pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...