Jump to content

Our Partners
living the best life..

[Stiri Auto] Mercedes-Benz Clasa A facelift


Shelby
 Share

Recommended Posts

871185l-1000x640-w-031ebf44.jpg.4f5e4c55076a1ad21d652186ad9b59fc.jpg

Ceea ce a început destul de timid în anii 90, cu o formă destul de ciudată pentru un Mercedes-Benz, sub numele Clasa A, a devenit în ziua de azi un adevărat instrument polivalent.

Variațiile construite pe platforma care găzduiește modelul Clasa A sunt de-a dreptul copleșitoare. Avem A-Class în variantă hatchback, sedan, shooting brake, coupe, dar și câteva versiuni de tip crossover. De parcă Mercedes-Benz a dorit să acopere absolut orice dorință ar avea clienții.

Ei bine, dacă acesta a fost scopul, putem spune că el a fost atins. Însă, au apărut și problemele, odată cu reorientarea clienților către orice are o gardă la sol ceva mai înaltă. Acest segment, cunoscut drept „entry-level luxury”, pare să intre într-un con de umbră.

De curând, Mercedes-Benz chiar a confirmat faptul că A-Class în variantele sedan și hatchback, va fi retras de pe piață, iar singurele modele din gamă care vor rămâne în ofertă vor fi cele cu sigla CLA. Atât în variantă Shooting Break, cât și sedan.

 

La capitolul motorizare, clienții sunt răsfățați cu o multitudine de opțiuni de putere. Referința făcută la adresa nivelului de putere, nu al capacității cilindrice, nu e una accidentală. Deși ai la dispoziție propulsoare care livrează de la 116 CP la peste 300 CP, majoritatea au aceeași cilindree, respectiv 1.33 litri.

Este vorba despre propulsorul creat de Mercedes-Benz în colaborare cu partenerii săi de la Renault-Nissan, care a devenit un adevărat cal de povară în gama producătorului german, mai ales pe modelele entry-level.

În configurația testată de noi, A200, acesta livrează 163 de cai putere și 270 Nm, cu ajutorul unui mic motor electric, care transformă acest model într-unul mild-hybrid. Cei 14 CP și 150 Nm cuplu livrați de micul motor integrat în transmisie, ajută funcțiile auxiliare, asistă motorul termic la plecările de pe loc și chiar poate umple golurile de cuplu în anumite situații.

Cert este că tu nu vei simți cum funcționează cele două unități, tranziția de pe electroni, pe benzină fiind făcută impecabil.

Transmisia este asigurată de o unitate cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj, care s-a comportat și ea ireproșabil, reușind să pună în valoarea fiecare unitate de cuplu motor. Resursele au fost transmise, cu celeritate, doar către puntea față.

Deși ai fi tentat să crezi că un propulsor atât de mic nu ar putea face față unei caroserii de aceste dimensiuni, eu sunt aici să raportez că lucrurile nu stau chiar așa. Cuplul maxim este atins la 2.000 de rotații, iar cutia de viteze te va păstra în zona aceasta aproape tot timpul, pentru a se asigura că nu duci lipsă de nimic.

Sunetul motorului este bine antifonat, iar atmosfera în habitaclu nu este deranjată de „țipetele” pistoanelor decât atunci când urci bine la peste 3.000 rpm. Motorul cizelat de Mercedes-Benz se comportă bine în oraș, este destul de agil și oferă reprize plăcute.

peaky-blinders-saison-6-le-showrunner-evoque-labsence-de-tommy.thumb.jpg.4833d53c80e654889f592944fd3714f1.jpg

[ x ] Those of you who are last will soon be first. And those of you who are oppressed will rise up. [ x ]

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...